メニュー

欧州最大のコンサルティングファームでのPower BI Report Analystの求人

求人ID:1382797

更新日:2025/01/28

転職求人情報

職種

Power BI Report Analyst

ポジション

担当者〜

おすすめ年齢

年収イメージ

応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

Key Responsibilities:
Responsible for requirements gathering, process design, configuration, assistance with testing, validating and delivering the fully functional reports to client and get the sign off
Lead and coordinate with offshore team for the day-to-day activities, tasks and deliverables required from the project team.
Managing the project in an onsite and offshore delivery model
Architecting the data model and data preparation needed for Power BI Reports and Dashboards and 3+ years’ experience in design / architecture of Visualization solutions using any Visualization / Reporting tools
Design, Development / enhancement, Integration and Deployment of Reports / Dashboards with best-in-class visualizations using Power BI and 6+ years’ experience of design / development of Reports / Dashboards on any Reporting / Visualization tool
Interacting with senior client BI and Analytics stakeholders (Directors, Enterprise Architects and Business users) to collate requirements and finalize architecture / design / data model.
Understanding of relational databases, structures, dimensional data modeling, SQL, Data Warehouse and dashboard techniques for the business requirements
Connecting dashboards/reporting solutions using Cloud technologies

必要スキル

Work Experience:
・Total 7+ years’ experience in Power BI projects
・3+ years’ experience in Business Intelligence / Data Warehousing / Data Lake / Analytics Projects
・A minimum of 5 years of professional services consulting / implementation / support experience with Reporting / Visualization tools Power BI, Tableau, Qlik, MicroStrategy with a minimum of 3 years of exclusive experience in implementing BI solutions with Power BI
・Experience in requirement gathering from business stakeholders
・Good experience of playing client facing roles working for Japanese client

就業場所

就業形態

正社員

企業名

欧州最大のコンサルティングファーム

企業概要

世界40カ国以上でおよそ18万人の従業員を擁しコンサルティング、テクノロジー、およびアウトソーシングを提供する世界有数のコンサルティングファーム(1967年設立)の日本法人として2012年に設立され、最高レベルの技術と豊富な専門知識を兼ね備えた幅広い統合サービスを提供いたします。日本のチームは、現在以下の業種で一連の主要なサービスを中心に、お客様の業績と競争力を強化する改革を支援しています。

企業PR

当社はグローバルでは18万人という巨大なリソース・ケイパビリティを持ってはいるものの、日本においては再進出したばかりという欧州系(仏)コンサルファームです。
海外で巨大な組織を持つコンサル企業が日本に進出すると言うことはここ10年の間で、弊社以外一度も無いくらい稀れであり、アントレプレナーシップを持つ方には魅力的な機会です。

備考

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください


転職求人を検索