メニュー

外資系大手生命保険のCorporate Strategy Planning, Assistant Managerの求人

求人ID:1375162

更新日:2024/12/12

転職求人情報

職種

Corporate Strategy Planning, Assistant Manager

ポジション

Assistant Manager

おすすめ年齢

50代以上

年収イメージ

応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

Responsibilities:
Support or lead to develop strategies for both company-wide and specific areas, including new Next Horizon Japan.
Support a critical project led by other Depts as a biz architecture to make its projection plan aligned and affective enough to achieve an objective.
Conduct analyses on the markets, industries, biz impacts, organization capabilities and other specific themes to find out opportunities and/or solutions.
Evaluate the investment/alliance, M&A opportunities, etc for senior management to make a decision.

必要スキル

Requirements:
Minimum 5 to 7 years’ experience in a financial industry. Life insurance experience is preferred.
Financial analysis skills including valuation.
Logical thinking
Communication skills in both oral and writing. English is not a must but an advantage.
Excel, Word, Powerpoint, skills etc necessary for an analysis and a presentation.
Individual contributor and self-starter but strong team worker.

就業場所

就業形態

正社員

企業名

米系保険会社

企業概要

米系保険会社

企業PR

業務カテゴリ

組織カテゴリ

備考

関連キーワード

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください


転職求人を検索