欧州最大のコンサルティングファームでのEUC Service Delivery Managerの求人
求人ID:1370076
更新日:2024/11/08
転職求人情報
職種
EUC Support Engineer
ポジション
担当者〜
年収イメージ
応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)
仕事内容
●Position Overview
Role: EUC Operations Service Delivery Manager (SDM)
Location: Tokyo (5 days a week onsite)
Scope: Responsible for client relationship management, leading EUC support team, and direct people management.
●Job Description:
Cast Member support (software and hardware break-fix)
Staff availability for overtime and events
Device refresh, new hire setups, and replacements
Comprehensive reporting, including SLA and KPI oversight for each region
Experience: Minimum of 3 years as an IT Manager in a Managed Service environment, with 8-10+ years in IT management.
Education: Bachelor’s degree (BA/BS) or equivalent practical experience.
Strong attention to detail, superior customer service skills, and proven staff management abilities.
A proactive, positive attitude, with a resilient and flexible management style.
Excellent written and verbal communication skills.
Demonstrated ability to manage time, resources, and meet daily delivery requirements.
Maintain composure and professionalism under pressure.
●Responsibilities:
Oversee end-to-end EUC services and operations across Japan and APAC.
Lead and support a team dedicated to the technology needs of Disney Cast Members, essential to daily operations.
Maintain high-quality service levels, in alignment with contractual SLAs and KPIs.
Develop and uphold processes and procedures to deliver seamless end-to-end EUC services.
Manage the operational environment, set performance targets, and ensure effective service delivery.
Establish continuity plans for system and service recovery during outages or disasters.
Conduct data analysis, collate findings, and present insights to the company’s Senior Service Delivery Director.
Role: EUC Operations Service Delivery Manager (SDM)
Location: Tokyo (5 days a week onsite)
Scope: Responsible for client relationship management, leading EUC support team, and direct people management.
●Job Description:
Cast Member support (software and hardware break-fix)
Staff availability for overtime and events
Device refresh, new hire setups, and replacements
Comprehensive reporting, including SLA and KPI oversight for each region
Experience: Minimum of 3 years as an IT Manager in a Managed Service environment, with 8-10+ years in IT management.
Education: Bachelor’s degree (BA/BS) or equivalent practical experience.
Strong attention to detail, superior customer service skills, and proven staff management abilities.
A proactive, positive attitude, with a resilient and flexible management style.
Excellent written and verbal communication skills.
Demonstrated ability to manage time, resources, and meet daily delivery requirements.
Maintain composure and professionalism under pressure.
●Responsibilities:
Oversee end-to-end EUC services and operations across Japan and APAC.
Lead and support a team dedicated to the technology needs of Disney Cast Members, essential to daily operations.
Maintain high-quality service levels, in alignment with contractual SLAs and KPIs.
Develop and uphold processes and procedures to deliver seamless end-to-end EUC services.
Manage the operational environment, set performance targets, and ensure effective service delivery.
Establish continuity plans for system and service recovery during outages or disasters.
Conduct data analysis, collate findings, and present insights to the company’s Senior Service Delivery Director.
必要スキル
●Behaviours:
Punctuality: Excellent time management and consistent in-office presence.
Flexibility: Willingness to handle diverse tasks across EUC responsibilities.
Client and Company Alignment: Balance client needs while upholding our interests.
Punctuality: Excellent time management and consistent in-office presence.
Flexibility: Willingness to handle diverse tasks across EUC responsibilities.
Client and Company Alignment: Balance client needs while upholding our interests.
就業場所
就業形態
正社員
企業名
欧州最大のコンサルティングファーム
企業概要
世界40カ国以上でおよそ18万人の従業員を擁しコンサルティング、テクノロジー、およびアウトソーシングを提供する世界有数のコンサルティングファーム(1967年設立)の日本法人として2012年に設立され、最高レベルの技術と豊富な専門知識を兼ね備えた幅広い統合サービスを提供いたします。日本のチームは、現在以下の業種で一連の主要なサービスを中心に、お客様の業績と競争力を強化する改革を支援しています。
企業PR
当社はグローバルでは18万人という巨大なリソース・ケイパビリティを持ってはいるものの、日本においては再進出したばかりという欧州系(仏)コンサルファームです。
海外で巨大な組織を持つコンサル企業が日本に進出すると言うことはここ10年の間で、弊社以外一度も無いくらい稀れであり、アントレプレナーシップを持つ方には魅力的な機会です。
海外で巨大な組織を持つコンサル企業が日本に進出すると言うことはここ10年の間で、弊社以外一度も無いくらい稀れであり、アントレプレナーシップを持つ方には魅力的な機会です。
業務カテゴリ
組織カテゴリ
備考
応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
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