メニュー

外資系大手生命保険のLegal Team, Assistant Manager / Manager for Insurance Lawの求人

求人ID:1369411

募集継続中

転職求人情報

職種

Legal Team, for Insurance Law

ポジション

Assistant Manager / Manager

おすすめ年齢

50代以上

年収イメージ

応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

Responsibilities:
※アシスタントマネージャー採用の場合、原則としてマネージャー以上のチームメンバーと業務を担当
関係部門から寄せられる法的な照会に対する回答
関係部門のリーガルビジネスパートナーとして、建設的かつ生産的な関係を構築・維持し、戦略的・実務的助言を提供
法的書面の審査
保険業務に関連する訴訟や裁定審査会など法的紛争手続の管理(必要書類の作成・資料収集・外部弁護士への連絡など)
国内・アジアリージョン・グローバルにおけるプロジェクトへの参加・貢献
知見や経験を共有することによる他の法務部員の能力開発のサポート
グループ内・社内における報告業務等における法務チーム長の支援

このポジションについては、関係部門のリーガルビジネスパートナーとしての役割が期待されます。リーガルビジネスパートナーは、商品開発、営業、オペレーションその他関係する部門の業務を法務面からサポートします。関係部門との間で強い信頼関係を構築することが求められます。ビジネスの促進にかかわる仕事から、紛争解決等の個別案件、そして予防策の策定のサポートなど様々な業務があり得るため、プロアクティブに業務を遂行することが求められます。また、例えば、以下を通じた会社への貢献も求められます。
- 世の中で発生している法的事象などへの感度を高め、会社に対して有益なフィードバックを行うこと
- 協調的であり創造力に富んだカルチャーの醸成に貢献すること

Responsibilities:
Note: For Assistant Manager position, all responsibilities are generally assigned with team members as Manager level or above.
Responding to various legal inquiries from line of business
Providing line of business with practical legal advice as legal partner of line of business
Reviewing legal documents
Managing legal disputes (such as litigation, alternative dispute resolution) in relation to insurance business
Participating in local/regional company projects/initiatives as necessary
Supporting to the development of other staff in the legal department by sharing knowledge and experience
Support Legal Team Head in terms of necessary internal reporting

This position is expected to serve as legal business partner of line of business. Legal business partner needs to cover either of Product Development, Sales, Operation or other relevant lines of business. Legal business partner needs to build strong and trustful relationship with assigned line of business and/or functional areas and engage in preventive legal work as well as individual trouble shooting.
Legal business partner is expected to;
- Increase sensitivity to events occurring in society and provide useful feedback to the company.
- Contribute to foster a cooperative and creative corporate culture of the company.

必要スキル

Experience:
保険会社で合計8年以上業務(法律関連業務に限らない)に従事した経験を有し、保険ビジネスについて高い知見を有すること(なお、アシスタントマネージャーポジションの場合は、5年以上の業務経験のある方)

Skills:
保険事業に対する豊富な知識・経験
組織内における意思決定手続きに対する深い理解
高いコミュニケーション能力

Preferable:
民法、保険法、保険業法その他保険事業に関する法律知識
企業(特に保険会社などの金融機関又は規制業種)での勤務経験

Language:
日本語:ネイティブレベル、英語:ビジネスレベル(必須ではありませんが、あればなお可)

Personality:
現状に甘んじることなく、より高い目標を目指すマインドセットがある方
自主的に行動できる方
好奇心があり新規分野でも学ぶ意欲の高い方
協調性が高く、チーム共通の目標を達成するために尽力できる方

Experience:
Over 8 years of experience working in insurance companies (not related to legal matters) in total, with a high level of knowledge of the insurance business. (For Assistant Manger position, over 5 years of experience working in insurance companies.)

Skills:
Adequate knowledge about an insurance business
Adequate knowledge about a company’s decision-making process
High level interpersonal communication skills

Preferable:
Adequate knowledge about civil law, insurance law, insurance business law, etc.
Experience working in a company (in particular, other financial company or regulated industry)

Language:
Japanese: native, English: business level (preferable)

Personality:
Mindset not to settle for the current level and aim for further improvement
Mindset to work on own initiative
Curious and eager to learn
Highly collaborative and committed to delivering results as a team

就業場所

就業形態

正社員

企業名

米系保険会社

企業概要

米系保険会社

企業PR

業務カテゴリ

組織カテゴリ

備考

関連キーワード

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください


転職求人を検索