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欧州最大のコンサルティングファームでのSales Account Managerの求人

求人ID:1350188

募集終了

転職求人情報

職種

Sales Account Manager

ポジション

Sales Account Manager

おすすめ年齢

20代
30代
40代
50代以上

年収イメージ

応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

●Description Overview:
We are looking for a Bilingual (English & Japanese) Account Manager to create long-term, trusting relationships with our Financial Services customers in Japan. The Account Manager’s role is to oversee a portfolio of assigned customers, develop new business from existing clients and actively seek new sales opportunities.

●Job Description:
Account manager must develop strong relationships with our Financial Services customers, connecting with key business executives and stakeholders and preparing sales reports. Account Managers will also answer client queries and identify new business opportunities among existing customers. In this role, s/he will liaise with cross-functional internal teams (including Practice and Delivery groups) to improve the entire customer experience. This position may require occasional travel.

Ultimately, a successful Account Manager should collaborate with our practice and delivery teams to achieve quotas while keeping our clients satisfied and engaged with our products and services.

●Responsibilities:
- Serve as the lead point of contact for all customer account management matters
- Build and maintain strong, long-lasting client relationships
- Negotiate contracts and close agreements to maximize account contribution margin
- Develop trusted advisor relationships with key accounts, customer stakeholders and executive sponsors
- Ensure the timely and successful delivery of our solutions according to customer needs and objectives
- Clearly communicate the progress of monthly/quarterly initiatives to internal and external stakeholders
- Develop new business with existing clients and/or identify areas of improvement to meet sales quotas
- Forecast and track key account metrics (e.g. quarterly sales results and annual forecasts)
- Prepare reports on account status
- Collaborate with practice teams and internal leadership to identify and grow opportunities
- Assist with challenging client requests or issue escalations as needed

必要スキル

●Required skills/ Expected profiles:
- Having business development or Account management experience in identifying IT Solution provision service, System integration or Consulting service
- Native Japanese Level + Business level English
- Experience delivering client-focused solutions to customer needs
- Proven ability to juggle multiple account management projects at a time, while maintaining sharp attention to detail
- Excellent listening, negotiation and presentation abilities
- Strong verbal and written communication skillsMO経験がある
・企業顧客に対し、優れた対人関係構築、プレゼンテーション、各種ドキュメンテーション、タフなネゴシエーションスキルを有する
・SDLCに対する知見がある

【歓迎する経験・スキル及び人物像】
・大規模ITシステムおよびDX案件での実務経験を有する
・PMP等の資格保有、PMBOK等に基づいたシステム導入案件のPM、PMO経験
・ITIL等の資格保有、また、ITILベースでの運用経験
・バイリンガル(日本語、英語)

就業場所

就業形態

正社員

企業名

欧州最大のコンサルティングファーム

企業概要

世界40カ国以上でおよそ18万人の従業員を擁しコンサルティング、テクノロジー、およびアウトソーシングを提供する世界有数のコンサルティングファーム(1967年設立)の日本法人として2012年に設立され、最高レベルの技術と豊富な専門知識を兼ね備えた幅広い統合サービスを提供いたします。日本のチームは、現在以下の業種で一連の主要なサービスを中心に、お客様の業績と競争力を強化する改革を支援しています。

企業PR

当社はグローバルでは18万人という巨大なリソース・ケイパビリティを持ってはいるものの、日本においては再進出したばかりという欧州系(仏)コンサルファームです。
海外で巨大な組織を持つコンサル企業が日本に進出すると言うことはここ10年の間で、弊社以外一度も無いくらい稀れであり、アントレプレナーシップを持つ方には魅力的な機会です。

業務カテゴリ

備考



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