メニュー

大手証券会社での IT リージョナル・ビジネス・マネージャーの求人

求人ID:1261203

募集継続中

転職求人情報

職種

IT リージョナル・ビジネス・マネージャー

ポジション

Associate / Senior Associate

おすすめ年齢

年収イメージ

応相談(経験・能力を考慮の上当社規定により決定)

仕事内容

Department overview:

Our company is looking for a Business Manager to join the IT Chief Information Security Office organization. This group is responsible for Security Strategy, Security Operations, Security Architecture, Identity and Access Management and Technology Risk. The candidate will be part of the IT CISO organization and work closely with the CISO office, Global Business Managers, our Business Management Shared Services, across all regions.

当社では、情報セキュリティ統括部門のビジネスマネージャーを募集しています。このグループは、セキュリティ戦略、セキュリティ運用、セキュリティアーキテクチャ、IDおよびアクセス管理、およびテクノロジーリスクを担当します。候補者は、IT CISOに属し、CISO、グローバルビジネスマネージャー、ビジネスマネジメントシェアードサービス、すべてのリージョンに渡って密接に連携します。


Role Overview / Responsibilities:

・Maintain monthly financial and headcount forecast, including coordination and creation of annual budget
・Produce monthly financial reports for department heads including explains for all variances and tracking of capitalisation / P&L to plan
・Review month end accurals, prepayments and postings to ensure accurate monthly financials
・Review purchase / spend requests for adherence to budget
・Review and create project allocation keys to facilitate accurate cost dispersments, ensuring appropriate review and sign off with the business
・Contribute to regional budget and cost reviews as required
・Monitor hiring pipeline in compliance with headcount targets
・Manage hiring, onboarding and offboarding process for employees and vendors, including completion of administration of joiner/leaver process, coordination with HR and updating forecasts and headcount records
・Oversee sourcing process and flag issues where sourcing delays are impacting delivery against commitments
・Maintain organizational information including org charts, occupancy plans and HR Systems as required
・Ensure group compliance for mandatory training, appraisals, timesheets, etc
・Prepare reports and presentations for CISO BU Leads, Global CISO head and regional department heads
・Assist CISO Technology staff of all levels with ad hoc / day-to-day requests
・Identify opportunities for process optimization within the team
・Liaise with regional technology teams as required

・年間予算の調整と作成を含む月次財務および人員数の予測
・部門長向けの月次財務レポートの作成(計画に対する資産計上/損益の追跡、予実差の説明などを含む)
・月次財務の正確性維持/管理:月末の実績、前払、転記の確認
・予算に沿った購入/支出リクエストのレビュー
・プロジェクト配賦キーを確認・作成し、適切なレビューを実施、コスト分配の正確性確保、ビジネス側のサインオフを得る
・必要に応じて、地域の予算とコストのレビューを実施
・人数目標に沿った採用パイプラインの監視
・従業員とベンダーの採用、オンボーディング、オフボーディングのプロセスの管理(入社/退職プロセスの管理の完了、人事との調整、予測と人数レコードの更新を含む)
・調達プロセスの監督(調達の遅延がコミットメントに反して提供に影響を与える問題にフラグを設定)
・組織図、占有計画、人事システムなどの組織情報を適宜最新化
・必須のトレーニング、評価、タイムシートなどのグループコンプライアンスの確保
・CISO BUリーダー、グローバルCISOヘッド、および地域の部門長向けレポートとプレゼンテーションの準備
・すべてのレベルのCISOテクノロジースタッフが臨時/日常的な要求に対応できるよう支援
・チーム内におけるプロセス最適化機会の特定
・地域のテクノロジーチームと適宜連携

必要スキル

Skills & Experience:

・Execution Detail-oriented and structred in approach to prioritization, analysis, planning and reporting; Able to multi-task, manage multiple projects and work under pressure to deliver high-quality outcomes
・Motivation Sets high standards for self and others with a strong desire to overachieve on agreed objectives
・Service Framework Leverages, supports and builds shared services to deliver globally consistent output and reporting using global source, enterprise data
・Stakeholder Management Team player with good communication skills, able to work effectively with team members of all levels across geographies and time zones
・Financial Management Experience with forecasting and budgeing; confident with concepts of Cash, P&L, Capitalisation and Accruals; Ability to analyze and present financial reports related to cost of technology
・Analysis and Process Improvement Demonstrated problem solving skills and experience driving efficiency
・Tools Proficiency with Excel, PowerPoint, Project, Apptio/TCO; Strong Excel capability with confidence managing large and complex datasets (Pivot Tables, Data Tables, Power Query, formulas, etc.


Desired Credentials:

・Bachelor’s degree with 3~5 years of experience in the field or in a related area
・At least 3 years in a managerial position
・Outstanding leadership abilities
・Execution Detail-oriented and structured in approach to prioritization, analysis, planning and reporting; Able to multi-task, manage multiple projects and work under pressure to deliver high-quality outcomes
・Motivation Sets high standards for self and others with a strong desire to overachieve on agreed objectives
・Service Framework Leverages, supports and builds shared services to deliver globally consistent output and reporting using global source, enterprise data
・Stakeholder Management Team player with good communication skills, able to work effectively with team members of all levels across regions and time zone
・Financial Management Experience with forecasting and budgeting; confident with concepts of Cash, P&L, Capitalisation and Accruals; Ability to analyze and present financial reports
・Analysis and Process Improvement Demonstrated problem solving skills and experience driving efficiency
・Tools Proficiency with Excel, PowerPoint, Project, Apptio/TCO; Strong Excel capability
・Language proficiency business level Japanese and fluency in English. Good English writing skills essential.
・High ethical standards

就業場所

就業形態

正社員

企業名

大手証券会社

企業概要

国内大手証券会社

企業PR

日本をベースとしたグローバル金融機関。インベストメント・バンキング、グローバル・マーケッツ、アセット・マネジメント、リテールビジネス等を行っています。

組織カテゴリ

備考

関連キーワード

応募ありがとうございました。コンサルタントからご連絡します
応募出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください
気になるに登録しました
気になるに登録出来ませんでした。恐れ入りますがもう一度やり直してください

転職求人を検索